Köpvillkor
Om Käpprätt
Käpprätt AB har sitt säte i Stockholm. Vi är en nätbutik utan fysisk butik. För frågor om ditt köp eller våra produkter, kontakta oss via:
E-post: info@kappratt.se
Telefon: 08-58 00 96 00
Beställning och orderbekräftelse
När du genomfört din beställning får du automatiskt en orderbekräftelse till din e-postadress. Bekräftelsen innehåller information om:
- Beställda produkter
- Pris och eventuella tilllägg
- Fakturerings- och leveransadress
Kontrollera alltid orderbekräftelsen. Vid eventuella fel, kontakta oss omgående via e-post eller telefon.
Leverans
Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar om inget annat anges. Beställningar lagda under helger skickas nästkommande vardag.
Leveransalternativ
- Postnord Varubrev: Levereras i första hand till din brevlåda, men kan, beroende på storlek, även levereras till postombud. Paketet kan även lämnas utanför din dörr. Detta val gör du själv i Postnords app. Om du godkänner att paketet ska lämnas hemma hos dig, antingen utanför din lägenhetsdörr eller på din villatomt, övergår ansvaret för paketet över på dig och förlorat paket ersätts inte.
- Postnord Mypack Collect: Levereras till ditt postombud. Hämtas ut med legitimation och kollinummer. Bud behöver bådas legitimation.
- Postnord Home: Hemleverans enligt överenskommelse. Kräver kvittens. Paket över 20 kg lämnas vid tomtgräns/entré.
Om leveransen är försenad mer än 7 dagar utan avisering från oss, kontakta vår kundservice.
Priser och betalning
Alla priser anges i SEK inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för:
- Prisändringar från leverantör
- Eventuella feltryck i prislistan
- Felaktigheter i priser på grund av tekniska fel
Ångerrätt och returer
Du har 30 dagars ångerrätt från mottagandet av varan. Detta gäller oanvända produkter i obruten originalförpackning. Paketera din vara väl, tänk på att du som avsändare ansvarar för paketet tills att det kommit fram till oss.
Returinformation
- Fyll i medföljande retursedel med:
- Vad som returneras
- Antal
- Ordernummer
- Paketera varan väl, helst i originalemballaget
- Använd den bifogade returfraktsedeln
Returkostnader
- Standardretur: 69 kr (dras från återbetalningen)
- Möbler, scootrar och produkter över 10 kg: 995 kr
- Hemlevererade varor – upphämtning: 299 kr
- Hemlevererade varor – lämna själv: 69 kr
Undantag från ångerrätten
Ångerrätten gäller inte för:
- Hygienartiklar där förseglingen brutits (pottor, toalettsitsar, CPAP-produkter etc.)
- Specialbeställda eller måttanpassade produkter (t.ex. avkapade käppar, specialbeställda rullstolar)
Transport och skador
Vi ansvarar för varan under transporten till dig. Vid retur ansvarar du för varan tills den nått oss.
Vid transportskada
- Anmäl synliga skador direkt till chauffören/ombudet
- Kontakta vår kundservice inom 1-3 dagar från mottagandet
- Spara alltid originalemballaget för korrekt hantering av reklamationen
Ej uthämtade paket
För ej uthämtade paket debiterar vi en avgift på 69 kr för hanteringskostnader. Paket ligger hos ombudet i 7 dagar. Nytt utskick debiteras med 39 kr.
Observera att outlösta paket inte omfattas av ångerrätten. Vid retur måste paketet först hämtas ut.
Reklamationer
Vid reklamation:
- Kontakta oss omgående via e-post eller telefon
- Beskriv felet och bifoga gärna bilder
- Invänta vårt godkännande innan retur
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens riktlinjer. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten.
Personuppgifter och GDPR
När du handlar hos oss samtycker du till vår hantering av dina personuppgifter enligt GDPR.
Vi lagrar följande uppgifter
- Namn och kontaktuppgifter
- Leveransadress
- Orderhistorik
- E-post och telefonnummer
Dina rättigheter
- Rätt till insyn i dina lagrade uppgifter
- Rätt till rättelse av felaktiga uppgifter
- Rätt att bli raderad (”rätten att bli glömd”)
Läs mer i vår fullständiga dataskyddspolicy.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Force Majeure
Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure), såsom:
- Arbetskonflikt
- Eldsvåda
- Krig
- Myndighetsbeslut
- Förminskad eller utebliven leverans från leverantör
Vi tar inte heller ansvar för eventuella förändringar på produkter eller produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för:
- Eventuella tryckfel på denna webbplats
- Slutförsäljning av produkter
- Färgavvikelser i produktbilder – vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då färgskillnader kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning
Vi strävar alltid efter att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska besökare på en webbplats informeras om att cookies används. En cookie är en liten textfil som sparas på din dator för att ge tillgång till olika funktioner på webbplatsen.
Du kan själv ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Detta kan dock påverka webbplatsens funktionalitet.
För fullständig information om hur vi använder cookies, se vår cookie-policy. Mer information om cookies finns även på Post- och telestyrelsens hemsida.
Övrigt
Vi reserverar oss för eventuella:
- Tryckfel på webbplatsen
- Slutförsäljning av produkter
- Färgavvikelser i produktbilder
Tvistlösning
Vid eventuell tvist följer vi beslut från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). EU-kunder kan använda EU-kommissionens plattform för tvistlösning.