Frakt & Leverans

Käpprätt erbjuder fri frakt på alla varor.

Paketering

Ur miljösynpunkt så återvinner så mycket kartonger vi kan. Produkter som kan upplevas känsliga skickas diskret i neutrala kartonger/emballage. 

Transportansvar

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Transportskador

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till Käpprätts kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till Käpprätt. Om en skulle vara felexpedierad, skadad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt avhjälpa felet.

Ej uthämtad order

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 199 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 7 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Returer

Vid eventuell retur använder ni den medföljande retursedeln och klistrar på emballaget. Så fort varan återkommit till vårt lager returneras ordern med ett avdrag på 59 kronor för returkostnad. Varan ska returneras i säljbart skick.

POSTNORD

1-3 vardagar
Din beställning skickas som varubrev eller postpaket beroende på paketets vikt, storlek och innehåll.

Postnord Varubrev levereras i första hand till din brevlåda, men kan, beroende på storlek, även levereras till postombud. 
Postnord Mypack Collect levereras till ditt postombud. 
Postnord Home skickas enligt överenskommelse med kund till hemadressen.

När ditt paket anlänt till postombud blir du meddelad via sms eller mejl. Uppge ditt kollinummer samt medtag legitimation vid uthämtning. Bud medtager bådas legitimation. 

Anmäl transportskador eller saknat gods så fort som möjligt och utan dröjsmål till Käpprätt. Dock max 7 dagar efter mottaget paket. Det är därför viktigt att du kontrollerar din beställning vid mottagande.